SNÄLLA!! FÖRLÅT MEN JAG ÄR FÖDDES SÅHÄR!
Publicerat den

Heej! Snälla läs, innan du tycker att jag är blek eller nåt....
Alla kanske redan har märkt det men jag är 100% svensk, blont hår, blåa ögon och fräknar!
Eftersom jag har ljust ljust blont hår och fräknar så är jag väldigt väldigt blek och kan väldigt väldigt lätt brännas i solen!
När jag var liten fick jag alltid ha tröja över baddräkten/bikinin och solhatt på stranden, och bada med tröjan och keps när vi var på stranden i SVERIGE! Jag behövde sitta under parasoll hela tiden och smörja in med med jämna mellanrum med typ solskyddsfaktor 50...
Ja nu vet ni det!
Jag fick åka in på sjukhus till akuten varje dag kl 5 på kvällen hela semestern i Grekland när jag var 3-4 år för jag brände mig så mycket, för jag somnade i soolen i en timme med för lite solkräm och pappa somnade också..., hela sommaren hade jag bandage från midjan och upp till halsen som en tröja och om man tog av det var jag alldelles röd flagig....
Ja det är inte kul att vara jag på sommaren och aldrig blir brun...:/
Ja när jag bodde i Thailand våren 2010 brände jag mig heeela tiden, när det var som mest gjorde det så ont så jag inte kunde somna, jag låg och grät, fick smörja in hela kroppen med aleovera hela tiden för att det skulle kyla ner och läka. Jag fick ganska mycket färg ändå men det tog typ 3 månader innan jag fick mycket färg...
Ville bara säga det, so please don't judge me om jag lägger ut bilder i sommar och jag är blek, jag kan inte bli så mycket brunare, jag vill inte få hudcancer så det är bara att leva med det!
Tack mina bästa läsare och hoppas ni förstår! Jag får fräknar och färg men...Jag blir inte brunare än så!! Jag föddes såhär och jag kan tyvärr inte hjälpa det eller göra nåt åt det, jag har accepterat det nu! Jag trivs med mig själv - Precis som jag är!♥
Thailand 2010, hade precis badat! RÖD som ni kanske ser...
Och då var jag ändå nöjd med min "bränna" i skillnad från när jag bara brände mig!
Men det får ni inga bilder ifrån, jag får tårar i ögonen själv bara jag ser dom för jag kommer ihåg hur ont det gjorde och hur det påverkade ALLT! :'(
 
 



Anonym

vare ngt som har bedömt dig?

Svar: Just saying !
Olivia Theodora Alkin



URL:


Anna

Man behöver inte ha blont hår, blåa ögon och fräknar för att vara 100% svensk! Jag är helt svensk men är brunett, jag förstår vad du menar och att det är jobbigt men brunetter kan bränna sig lika lätt, det beror bara på vilket pigment man har. Blev lite irriterad för det verkar nästan som att du tror att man måste vara blond med blåa ögon för att vara hel svensk.
Annars så är din blogg jättebra och jag läser den varje dag! <3 puss

Svar: Jag har inte sagt att man MÅSTE vara blond och blåögd för stt vara helt svensk men jag är det och jag har lätt att bränna mig, sa inget om att någon annan inte kan göra det också men JAG gör det.., Tack puss
Olivia Theodora Alkin



URL:


Anna

*puss från ditt blogg fan nummer 1!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?