EGOBOOST AV BLONDINBELLA!
Publicerat den

Blondinbella är min största bloggförebild för er som inte visste det :)
 
Hennes bok: Egoboost har typ förändrat jätte mycket i mitt liv, gjort mig till en självsäkrare person, vågat mer, stärk både mitt självförtroende och min självkänsla rijält! jag rekomenderar den starkt till unga tjejer i tonåren! Det handlar om hur livet som tonårstjej i Sverige idag, typ som alla teenagers post, där känner ni igen er, de kommer ni göra här med!
 
Utdrag från boken i kappitlet: Jag är inte en av tjejerna i Gossip Girl, tack och lov!



Som tjej i dagens Sverige ska man enligt normen:
 
- Ha en storlek som Barbie (fast än de motsvarar en femårig flicka).
- Ha en perfekt hy som ser ut som porslin.
- Ha en platt mage som ser ut som Madonnas.
- Ha bra betyg i alla ämnen i skolan.
- Ha en vrålsnygg pojkvän som gjärna är lite äldre.
- Ha nya kläder, jämt.
- Ha stans snyggaste och största kompisgäng.
- Alltid ha helgerna planerade med roliga saker.
- Ha ett bra betlat jobb/extrajobb.
- Vara en perfekt flickvän med rakade ben, alltid dofta gott, alltid vara tillmötesgående, aldrig bli svartsjuk, och bete sig som Jenna Jameson i sängen (samtisigt som du absolut inte får ha legat med så många - du ska helt enkelt vara en naturgbegåvning!)
- Vara upptagen, med det menar jag att du alltid har saker att göra, ditt liv verkar vara otroligt spännande. Att erkänna att man har legat en hel helg och tittat på alla färjanavsnitten och ätit gårdagens rester känns inte speciellt lockande...
 
OSV... (jag orkar inte skriva alla punkter på datan/blondinalkin)
 

När man läser allt det här så 'r det återigen som att följa beskrivningen av en huvudroll i tv-serien The Hills. Vi har skapat en drömbild av hur vi vill leva våra liv och hur tillvaron ska se ut utifrån påhittade serier från Hollywood. Vi väljer därmed ett ideal som naturligtvis är fullständigt omöjligt att uppnå. Och, ja, då är det inte så konstigt att man mår dåligt när ens eget liv egentligen ser ut såhär:
 
- Har en helt normal storlek i kläder, fast ibland kan man inte stänge jeansen när mensen är påväg. Så då får man gå och se gravid ut i sina noppiga mjukisbyxor som tvättas alldelles för ofta.
- Om mensen är påväg så kan vi ju som sagt glömma platt mage och fin hy, det är så vi tjejer är skapde helt enkelt. 
 
(OSV, orkar somsagt inte skriva ner alla, ni får läsa boken)
 
Det är som vi lever för andras skull, inte för vår egen. Vi måste sluta leva för andra! Och vi måste sluta inbilla oss att kraven som vi ställer på oss själva är realistiska.


Ja detta var bara lite ur boken, det finns sååååååååååååå mycket mer som ni kommer tänka "Asså det där har jag inte tänkt på" och sen höjs självförtroendet, JAG LOVAR! LÄSVÄRD!
 
 
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?