WiNFY - Swedish/English School in Phuket!
Publicerat den

Åhh, jag var och hälsade på min gamla skola i Kamala i Thailand och det var jätte mycket minnen som kom tillbaks :) Jag och Flora träffades där!♥
 
Åhh en skoldag såg ut såhär! Det var ju en liten skola med typ 20-40 barn och man kommer dit och så har man med sin skolböcker från sin skola i Sverige eller var man nu kommer ifrån, vi pratade mest engelska men många barn kunde svenska! Eftersom att det är en skola som de flesta bara är där några månader eller så så byttes de barn hela tiden och de började nya och slutade hela tiden så idag var det bara en tjej som ja kände igen!
 
Såhär såg typ min skoldag ut, man hade en skoltröja också som alla hade varje dag, T-shirt eller linne fanns det med ett tryck med skolans logga! ;)
 
Börjar 08:00 med att hissa den Thailändska flaggan och sjunga den Thailändska nationalsången
Sen hade vi lektioner (beroende på hur gammal man var) och så had vi Thai (Thailänska) 3 gånger i veckan
15:00 slutade man om man var över 10 år gammal tror jag och jag var ju 12 :)
 
På gympan hade vi ibland lekar eller vattenkrig eller så åkte vi ner till stranden (Kamala Beach) och badade! Ibland hade vi matte där också!
 
Det var en så mysig skola och man kände alla och lärde sig jätte mycket engelska!
 
 
Lite bilder från när jag och Flora gick där vårterminen 2010! Då hette skolan WiNFY och nu heter det Haven Academy Phuket!
 
JAG VAR TRÄD I VÅR SKOLPJÄS HAHAHAHHAHAHHAA!
 
 
 
 
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?