DET HÄR MED ATT DRICKA...
Publicerat den

För nu alla som verkar undra varför jag inte dricker...
(Det finns en anledning varför det är 18 års gräns på alkohol)

Det är såhär, jag dricker visst alkohol
, på middagar, hemma vid middagen ganska ofta när vi har champagne eller cider, på nyår, och sådär, jag får dricka champagne, cider, och sånt när mina föräldrar har kontroll och dom litar på mig och anser att jag är mogen att klara av det... Jag anväder alkohol som vilken dricka som helst, jag tar inte det starkaste bara för "att dricka" för alla som dricker på fester och alldelles för mycket i min ålder, dricker inte för att de tycker att det är godare än en alkoholfri dricka, det är för något helt annat och det används på fel sätt och det är bara helt idiotiskt och faktiskt olagligt!

När jag lägger ut en bild på instagram med ett glas i handen och hashttagar #champagnemiddag eller nåt, då vill inte ja ha massa kommentarer "Men olivia du dricker ju inte" eller massa kommentarer om att jag skulle skryta om att jag drack alkohol vid middagen (det var bara en vanloig bild på min middag, jag tycker inte att jag är cool för att jag dricker champagne liksom) det är ju helt tvärtom,  för det är vanligt att man får dricka med sin familj och det är verkligen inte samma sak som "att dricka" på det sättet! Bitches please!
 
När jag säger att jag inte dricker så betyder det att jag inte suger mig full varje jävla helg som många ungdomar gör, hahaha "Du vet inte hur det är att dricka så du kan inte veta" fast joo, jag vet och jag tycker bara att det är synd om dom som bara dricker för att dom tror att dom får mer uppmärksamhet och gör de pga av att följa sina kompisar och kom inte och säg att det inte har nåt med uppmärksamhet och bekräftelse nu för det har det visst när man är 14,15 år gammal, jag kanske låter skittråkig för att jag inte går ut och festar och super varje helg och att jag inte har något liv för att jag har en sport som jag brinner för, men people...
 
Det är att ha ett liv, att träna, att må bra och inte dricka och feströka, för det är bara töntigt, särskilt när man diskret försöker skyrta om det! Jag vill liksom inte bränna bort massa hjärnceller och må dåligt dagen efter och inte prestera bra på tränigen och i skolan. Man kan ha kul på fester utan att supa sig full och dricka alkohol, för de som dricker för att de tror att det har kul så de vet inte vad kul är, det är bara synd om som tonåringarna! Det är inget liv kan jag säga, det är en idiotisk ursäkt för att man tror att man ska passa in, men ingen våga erkänna att det är därför, haha att inte stå emot grupptryck kan vara en sak men detta handlar inte ens om det, vi är inte ens nära! Hivefive för alla er som väljer rätt och använder alkohol på rätt sätt om ni nu måste börja dricka i tidig ålder, fan puss på er asså, love you!
 
 
 
 



Ariana Ghatan

fyfan vad rätt du har olivia. så jävla smart



URL: http://arianag.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?