MUSCLES IS THE NEW SKINNY!
Publicerat den

Måste få skriva av mig lite...
Observera att jag menar inte alla på hela jorden, och ni får ta allt med en nypa salt, och det är min personliga åsikt men det är faktiskt sant också, jag lovar!

MUSCLES IS THE NEW SKINNY står det överallt nuförtiden, på bloggar, i tidningar, snälla det är såååååå mycket snyggare att ha muskulösa ben än pinnar som ben, sluta haka upp er på tumblr bilder!

Det här med att alla tjejer har damp nu för tiden när det gäller kroppen (och när jag skriver alla d menar ju jag självklart inte alla) men känn dig träffad ändå. Alla tonåringar (särskilt tjejer) har komplex över sin kropp men vafan? Det finns ingen jävla anledning. Man har ingen rätt att klaga över sin kropp och samtidigt inte orkar träna eller sitter och äter choklad. Vissa tjejer är värre än de andra, jag tror jag inte ens har ord för hur mycket jag bara vill trycka in fakta i deras små hjärnor hur lite dom har förstått av livet. Det som stör mig mest är inte att alla står och gnäller och kollar sig i spegeln utan det värsta är att dom som faktiskt har en helt normal vikt och en helt normal tonårskropp lägger upp bilder på beniga pinnsmala tjejer, asså liksom, världen ser inte ut så. Dessutom så är ALLA byggda på olika sätt. Jag har en kompis som hanterar det här med alla steriotype bilder bra, och det är en av mina bästisar. Hon kan sitta och visa mig massor av "fitspo" bilder på instagram och tumblr och liksom "Åhh kolla hennes kropp" men hon är bara glad. Hon jämför inte med sin egen kropp och sätter upp omöjliga mål, dessutom tränar hon fotboll flera gånger i veckan och äter ganska nyttigt. När folk ger henne komplimanger blir hon glad och tackar och inte nekar och säger "Nej så är det inte. Hon får ingen ångest eller bli ledsen av att hon inte ser ut som det på de sättet eftersom hon är lite mognare än alla andra tjejer i min klass men ändå.

TÄNK PÅ DETTA...
- Bara för att någon annan är snygg betyder inte det att du är ful.
- Du har bara en kropp, du kan inte byta, respektera och acceptera den, sluta försök få nån annans, den är redan upptagen.
- Killar gillar inte ben, dom vill ha nåt att ta på. HÖR NI DET? INGA JÄVLA BENRANGEL, hur mysigt att det är krama ett benrangel, det är en annan sak på bild men no no no!!
- Observera att bröst är mest fett, utan lite fett - inga bröst! LOGIC!
- S L U T A D E P P A!!!
- Musklers byggs upp på träningen, bryts ner i köket, och bildas i sängen.


TJEJER SOM INTE FATTAR...
Att äta efterrätt eller fredagsmys en gång i veckan är INTE onyttigt. Det är att småäta hela tiden som gör att man går upp i vikt och inte håller sig fit (vältränad) såg ni att jag skrev FIT och inte SKINNY. Det är så snyggt att vara vältränad, sluta satsa på att gå ner i vikt, liksom hallå vart har du vart de senaste åren, MUSKLER VÄGER 10 GÅNGER MER ÄN FETT. Det är inte negativt att väga mycket och man tränar. Det är bra. Om du tränar mycket, MÅSTE du äta mycket. Som jag skrev tidigare så är det inte snyggt att vara SKINNY, det är snyggt att vara VÄLTRÄNAD, att ha pinnsmala ber (eftersom nu alla verkar ha komplex över sina lår) är inte snyggt, vadå "gap between your legs" NEJ NEJ NEJ, isåfall inte mycket, då har du inga muskler, om du är vältränad och fortfarande väldigt skinny då är det för att du är byggd så, men alla är byggda olika.

FÖR DE SOM NU VILL FÅ SIN "DRÖMKROPP"!

- Välj vatten istället för nån annan dricka.
- Sov på nätterna och mycket!
- Träna regelbundet och jogga regelbundet!
- Sluta småät, ät mycket mat men inte för mycket. Ingenting är nyttigt i stora mängder.
- Observera att det är okej att äta onyttigt ibland, OCH om man nu ska äta godis och chips och allt, gör det på samma gång då, ät allt de där EN dag i veckan. Sluta dricka läsk på vardagar och särskilt inte i skolan, det är det sämsta man kan göra.

Jag har massor med saker som jag kommer ta upp men har inte tid med allt idag men...

Hur mycket du än kommer att träna och få värsta kroppen så kommer du ändå ALDRIG vara helt nöjd! Du kommer alltid ha något att klaga på!

Men för guds skull, läs EGOBOOST av Blondinbella, man fattar saker som man aldrig har tänkt på förrut!




Anonym

Blev lite besviken när jag läste detta. När du skriver att ingen vill ha ett benrangel inser du inte att du kanske sårar någon tjej där ute. Det man ska inse är att alla är fina, naturligt smal eller kraftigare. KRAM



URL:


Fanny

Så sant!!! Många av mina vänner säger att de inte vill ha för mycket muskler, de tycker inte att det är snyggt med för vältränad mage osv. Utan vill bara vara smala. Vilket inte alls är hälsosamt. Jag själv har väl typ lite magrutor som många andra cheerleaders, men det är liksom inget vi kan göra åt det, för vi får det för att vi tränar så mycket. Och jag tycker dessutom det kan vara rätt snyggt, det syns att man tränar hårt! ;) Plus att många av mina vänner som inte går på sporter jämför sina kroppar med tjejer på tumblr och ibland min, men liksom jag tränar flera gånger i veckan plus att jag inte har jäätte bred kroppsbyggnad. Alla är olika och fina på sina sätt! :)



URL: http://fannyfelicias.blogg.se


Sara

Ett ord: dethärbordefåpris



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?