JAG VILL JU GÅ EKONOMI
Publicerat den

Sitter på SO lektionen och hr precis blivit klar med mitt Ekonomi betygsavgörande prov och det gick faktiskt mycket bättre än jag trodde, yey!
 
Jag vill ju bli advokat och vill då gå Ekomoni linjen på gymnasiet med inriktning Juridik. 
Jag älskar också musik och att sjunga men det känns galnska lalligt att gå Estet (sorry alla estetare, ni är jätte duktiga). Dock har jag inte världens bästa betyg pga av att jag har svårt att konsentera mig och faktiskt plugga.
 
Har läxhjälp hemma på torsdagar och det hjäler ju med måste ha eget ansvar också. Haha jag är en sån där person som är jätte intelegent, har faktiskt långt över medel i IQ i Sverige men skillnaden är att jag inte utnyttjar det. När jag ska plugga eller göra uppgifter, prov i skolan så tar det liksom 5 minuter bara för att välja vilken penna jag ska använda liksom haha. Allt sitter däruppe men vet ej hur jag ska få fram allt jag kan, vet osv hahaha, jobbigt läge faktiskt!
 
Gymnasium jag är intresserade på är: Nacka Gymnasium, Nacka enskilda, Hermods, Östra Real, VRG odenplan och jarlaplan, Värmdö gymnasium i gullmarsplan.
 
Vill inte gå på VRG (Viktor Rydbgers gymnasium) i Djursholm för då känns det liksom inte att verkligen börja i gymnasiumet för jag går ju redan här typ, går ju på VRG:s grundskola och vi har samma matsal, lokaler, gympasalar osv, det blir inte nån stor förändring så det känns jätte tråkigt, bläää!
 
 
 
 



Freja

Jag går på estetisk nacka gymnasium och kan säga att deras estetiska program är awesome! Delar klass med musikerna och har det fett nice. Mycket plugg är det så det är inte riktigt någon "lallarlinje" vilket jag trodde det var när jag bytte från Natur.

I åttan/nian ville jag också bli advokat och pratade med min kompis pappa som är det. Han valde ekonomi juridik, men sa att inriktningen inte spelar någon roll då du på juridikskolan lär dig typ allt på 2 veckor, det som du då lär dig på tre år i gymnasium!

Har du några frågor om musik/bildprogrammet är det bara att fråga ^^

Svar: Åhhh tack va snällt. Vilken ny blick jag fick! Tack så jätte mycket! Vill nog gå den iallafall då :)
Olivia Theodora Alkin



URL: http://frejas.webblogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?