Visste Ni Att...
Publicerat den

Jag har varit med i Tidninge med Flora och hennes lillasyster Filippa
i höstas. Här är artikeln i Ystad Hallanda (en tidning i skåne)......


Genom dörrarna till butiken promenerar en nöjd trio med godispåsar i händerna. Filippa och Flora Mörner, 7 respektive 12 år, firar höstlov tillsammans med kompisen Olivia Alkin som är på besök från Stockholm.



– Vi träffades i Thailand i våras, berättar Flora. Och snart ska kanske Olivia och hennes mamma flytta hit.

Olivia Alkin tycker att livet i Hammenhög lockar.

– Alla barn är snälla här och det är skönt att folk inte bara bryr sig om vad saker och ting kostar, konstaterar hon och förklarar:

– Det är så ytligt i Danderyd där vi bor nu. Inför lovet frågade kompisarna "var ska du på lovet, jag ska till Miami eller New York eller nåt". Själv berättade jag att jag skulle jag till Skåne.

Här är bilden!


PS Mobba inte oss. Vi fick inte välj bild direkt!!







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?