SVAR PÅ FRÅGESTUND DEL 2!
Publicerat den

Skulle du kunna göra ett inlägg om hur man börjar på cheerleading? Jag skulle verkligen vilja börja till vårterminen! Går det? Hur lång tid tar det innan man får tävla? Skulle bli så himla glad för svar!! Pusss

Ställ dig i kö till en cheer förening :) När man har kommit upp till ett tävlingslaag så tävlar man ju ;) Man kanske går ett år i ett träningslag och sen blir man frågad till nybörjar träningslagen (så är det iaf i Dynamites) ! :D
 
storlekar pris? :) På VS underkläderna!

Ingen aning, jag fick det somsagt av min moster som hade vart i Miami :)
Kollar aldrig storlkar typ!
 
 
vad kostar det, asså privatträning? tränar ni i en timme? kan man få privat träningar av honom även fast man tränar i en annan förening?

Det kostar 200 kr per gång/vecka, och det är 1 gång i veckan, ja 1 timme :) Jaa fast han frågar bara dom han vill fråga, man kan inte bara "börja"!
 
Såg att du hade klarat stilla stående salto, har du några tips? Är själv gymnast och klarar rondat flickis salto på airtrack. Meen när jag kör stilla stående på golv blir den jättelåg och så landar jag typ på rumpa/knä vilket gör rätt så ont...med pass klarar jag det bra den blir hög och fin, hur ska jag göra (har försökt sen i sommnras)

Ja, faktist! Du måste upp upp upp först, sitt inte i början (asså i luften) utan böj bara pytte lite på benen och dra med armarna rakt upp och wait wait wait, pull! Om den blir åg så måste du upp mer som ja skrev, sen har du den :) Så är et för mig också (eller va för nån vecka sen) att jag kommer jätte högt med lite pass och det är för att du vet att hon/han står där och då vågar du vänta lite till och dra mer med armarna, tänk att du alltid ha pass, jag lovar, jag klarade igår själv, en assnygg när jag tänkte så! :)
 
Jag kan göra vad jag antar är en wallsplit, stå i spagat mot en vägg, typ göra en spike (och hålla i mitt ben med händerna) men så fort jag försöker utan väg blir det inte ens en scorpinon (det blir typ en asful över driven lår stretching) hur ska jag göra?

Dra din scorp mer på golvet, och dra upp till spike (försök) det är som när jag står mot väggen och min bas/träna drar upp mitt ben i en bow, då kommer jag nästan overstretch men när jag ska hålla den själv är det såklart svårare ;) Så träna på att dra den mest på golvet :)
 

 
är det awa från x-factor i bakrunden? har hört att hon gått på cheer i dynamites!

Ja det har hon, hon gick i Devils några år och sen i¨år sökte hon till Diamonds men hon kom inte in för att Diamonds hade inga toppplatser, annars skulle hon har gått i Devils iår igen om inte hon kom vidare i X-factor :D
 
Kan du visa några tips på wall splits på stretchar alla trick/stretchar som Healstretch, Scale, Bow, och Scorp/spike?
 
Yes :)
 
SPIKE/SCORP!
 
BOW!
 
HEALSTRETCH/SPIKE!
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?