JAG ÄR CHEERLEADING TRÄNARE!
Publicerat den

Hej hej! Nu har jag blivit Cheerleading tränare i Solflickornas Cheer förening STARS.
Det är mini-miniorer och miniorer :)
Min lillasyster Andrea går där i Mini-miniorer Fortsättningslag ;) Philippa min andra lillasyster går i elit gymnastik i Solflickorna också! 
 
SOL-flickorna är en gymnastikförening i Stockholm som startade sin cheerleadingverksamhet hösten 2010. De har idag fyra grupper för mini-miniorer och miniorer. Vad jag förstår är det cheerleaders från Dynamites som är tränare där. I senaste numret av deras föreningstidning har dem tema cheerleading. Läs HÄR.
 
 

Jag tränar båda grupperna 09:00 - 13:00 på söndagar! :)
 
 
 
 



anonym

Inget illa menat men du är väl inte tillrekligt bra att vara cheerleadingtränare? Måste man inte kunna själv för att kunna lära ut?



URL:


Emelie HEAD COACH STARS

Hej Anonym,

Jag som tränare kan lära ut väldigt mycket svårare övningar än vad jag själv kan utföra. Detta för att jag är väldigt bra på att se fel och korrigera dom samt en bra pedagog/passare.

Alltså har jag lyckats under mina åtta år som tränare utan att visa en enda övning. Olivia kan ju utföra många övningar på en avancerad nivå, det tillsammans med att hon genom utbildningar kommer lära sig hur man lär ut på bästa sätt gör att jag vet att Olivia kommer bli en grym tränare.

Därför är jag jätteglad att Olivia vill bli en del av vårt tränarteam.

/Emelie Karlson



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?