MIN STUDIETEKNIK!
Publicerat den

Hej hej!

Tänkte berätta lite om min studieteknik. Hur jag pluggar efter skolan och göra det på det enklaste sättet...
Jag har väldigt svårt för läxor, jag kan typ inte komma hem och göra läxorna, det går inte men jag försöker i allafall.

Här kommer lite tips som jag vet funkar och hur det går bäst för mig i skolan...

1. Om du har några glosor eller en text du ska läsa på tills kanske nästa vecka. Läs igenom 1-3 gånger per dag, det tar inte så lång tid och det sätter sig automatiskt i ditt minne om du läser det om och om igen varje dag.

2. Sitt INTE uppe sent på kvällarna och plugga stenhårt. Sov istället och gå upp tidigare, tro mig, det hjälper inte att sitta uppe sent. Det sätter sig inte i minnet lika bra då.

3. Om du ska läsa en text: Följ med ditt finger i texten och i nästa rad sätter du fingret på det ANDRA ordet. För när du ska flytta ditt finger till nästa rad så har du redan hunnit läsa det första ordet...;)

4. Bestäm dig bara för att göra läxorna, om du bara gör dom, så lovar jag, på kvällen att det kommer kännas så skönt.

5. För glosor: Använd "Glosor.eu".

6. När du har matteläxa te.x, om du inte förstår något tal, hoppa över det och skriv ner eller markera det talet och sen tar du upp det med din lärare i skolan. Då slipper du ligga efter.

7. Stäng av dator (om du inte gör läxan på den), tv, lägg bort mobilen och sätt på ljuslöst, ta bort alla distraherande saker.

Hoppas ni fick lite studieteknik hjälp av mig, jag personligen använder alla :D







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?