ASSÅ JAG SKOJAR INTE!!!
Publicerat den

Måste få skriva av mig lite och hoppas att alla som bestämmer i Sverige läser detta!

Hur fan tror ni att det funkar i SL trafiken varje morgon??? Jag klagar inte på alla förseningar och inställda tåg och bussar men själva jävla ytan. DET FINNS INGEN PLATS...MAN KOMMER INTE FRAM!!!! Till exempel vid Slussen när man ska gå upp till tunnelbanan från bussarna, asså det är så jävla mycket folk så man kommer inte fram, det tar typ 5 minuter bara för att komma upp för trappen, MAN MISSAR SIN TUNNELBANA OCH SOM I MITT FALL, OM JAG MISSAR MITT TÅG SOM JAG ENLIGT SL OCH ENLIGT KORREKT TIDSBERÄKNING MED TYP 10 MINUTER SÅ MISSAR JAG DÄRFÖR OCKSÅ MITT TÅG FRÅN STOCKHOLMS ÖSTRA!!! Jag kommer en halvtimme försent varje dag till skolan fast jag tar tidigare bussar så att jag har tid så de räcker och blir över och springer hela tiden!!! Tror ni att jag tycker det är kul att ha 3 tunga skolväskor med skoldator och hela skiten som väger 1000 ton och behöva kuta för att det är så mycket folk vid Slussen så jag missar min tunnelbana? Jag springer tills jag får gråt i ögonen, mjölksyra i benen, och mina axlar lägger av, jag kommer fram till tåget och kan inte andas och ändå ser jag det precis åka iväg, och allt detta bara för att komma till skolan, och så får jag skäll av mina lärare för att jag kommer försent? Det är ju för helvete inte mitt fel. Det är erat jävla fel. SVERIGE FÖRÖKAS, VÄRLDENS FÖRÖKAS, STOCKHOLM FÖRÖKAS VARJE DAG!!!! Fattar ni inte det? Ni måste bygga ut Stockholm eller nåt för de finns massa onödiga platser som bara kastas i vattnet, typ massa skånefält finns det alldeles för många av! Asså ni fattar väl ändå själva att ni måste hitta en lösning och det är NU!!! Annars skiter jag i skolan och jag ska behöva vara med om detta varje dag? Man får ju klaustrofobi och ni måste lösa det, F O L K F Å R I N T E P L A T S I D E N N A S T A D!!!
Lös det nu! Tack, bra, hejdå!!!




Hanna

Jag håller verkligen med! Det är alltid fullproppat överrallt, och tex en buss går typ en gång i halvtimmen, men den är alltid så full så att den kör förbi min station så då måste jag springa rill skolan. Supernajs att komma fram helt genomsvettig! Eller inte...
Men en sak jag inte håller med om är skånefälten. Skånes jord är bland världens bästa, den är tydligen oerhört näringsrik och så, så man skulle, om man bara hade jorbruk i Skåne, kunna odla till typ hela Sverige! Så det är egentligen jättesynd att man bygger så himla mycket där:( Men jag förstår om det bara var ett exempel, men ett bättre exempel vire ju att göra större eller flera bussar så att alla får plats och liksom utöka Stockholmområdet. Fast vi kan ju i och för sig inte göra så mycket för det här men jag kände bara för att skriva av mig lite! Älskar förresten din blogg, jag skulle verkligen vilja börja på cheerleading men jag vet inte riktigt om jag vågar :/ Kram på dig!:)



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?