ÄLSKHATA SOLEN!
Publicerat den

Jag tycker att de är så skönt att man kan börja gå i shorts och sola lite men igår solade jag lite för länge utan solkräm och såklart reagerar min hud på det och jag fik värsta utslagen på näsan, och lite skär i ansiktet. Varför ligger jag och pressar om jag vet att jag har dödslätt för att bränna mig?

Alla mina kompisar/mitt lag typ pratar om att sola och säger hur blek jag är jämfört med dom, men jag tycker inte att det är kul. Jag vet att jag skrev det här förra året också men seriöst.

Jag har jätte ljus hy, jätte ljust hår, fräknar, och har jätte känslig hud. Jag har blonda ögonbryn och sådär. Jag har såååå lätt att bränna mig i solen.

Jag kommer aldrig bli den där pepparkakan, jag föddes såhär och jag har fått massor med brännskador när jag var liten och fick åka till sjukhuset och tog salvor och hade bandage över hela överkroppen en hel sommar.

Jag tycker såklart att det är fint när man är lite brun men kan alla bara sluta hypa om det, faktiskt, det okej om man lägger ut solbilder och så men de börjar bli ganska mycket överdrivet här i Sthlm framförallt. Alla är helt fixserade över att bli så bruna som möjligt, visst det är väl lite snyggt men egentligen så blir man ju inte tekniskt sätt snyggare eller en bättre människa.

Jag kommer sola lite grann i sommar med solskydd och jag kommer få lite färg och fräknar men kan alla sluta säga till mig att jag är blek eller jämföra mig med er själva för det är så taskigt med tanke på vad jag har gått i genom och nu vet alla att jag inte har den möjligheten!




Freja

För att få dig att känna dig lite bättre till mods kan jag säga att jag är EXAKT lika dan. Dock blir du faktiskt brunare än mig. Jag får lite bruna knäskålar (mina kompisar kallar mig marmorben för att jag har så bleka året om) and that's it. Blir det någon färg blir det rött eller rosa :P



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?